Boxy Modřice nabízí zázemí startupům i malým e-shopům
Rodina Kasum pochází ze Sarajeva, téměř 30 let už ale podniká v Brně, kde prodává náhradní díly na motorové pily, křovinořezy, sekačky a další zahradní techniku. Loni se jejich rodinný podnik Kasumex přestěhoval do nových prostor – obývá teď jeden z dvanácti obchodně skladových boxů v blízkých Modřicích.
Podnikatelský areál Boxy Modřice vystavěla další rodinná firma z Brna - developerská společnost Kaláb, z jejíž dílny je mimo jiné například brněnský RD Park nebo Rezidence Austerlitz ve Slavkově u Brna. Právě skrze druhý zmíněný projekt se o boxech dozvěděli i majitelé Kasumexu, kterým jejich předchozí prostory přestávaly stačit a nabídka koupě v Modřicích tak přišla maximálně vhod. „V době, kdy jsme ve Slavkově kupovali rodinný dům, jsme už rok a půl hledali místo, kam přestěhovat i naši firmu. Nebylo ale moc z čeho vybírat, obdobných developerských projektů je v Česku obecně málo,” vysvětluje Damir Kasum, jednatel a syn zakladatelů firmy.
Právě malým firmám a e-shopům, jakým je i Kasumex, nabízí boxy ideální pohodlí pro jejich byznys. Každý box má dvě části. Přízemí přední části podniky využívají jako showroom nebo místo výdeje objednávek, zatímco v prvním patře mohou zaměstnanci v klidu vyřizovat administrativní práci. Zadní část boxu poskytuje prostor pro výrobu a sklad.
Právě tato komplexnost boxů je podle Tomáše Kalába, ředitele společnosti KALÁB, největší výhodou projektu: „Každý box nabízí halovou část se světlou výškou až sedm metrů. Vjezd do skladové haly je vyřešen z přední strany boxu sekčními vraty s výškou 3,1 metru. Plocha skladové haly je více než 214 metrů čtverečních, ke každému boxu také náleží minimálně pět parkovacích míst,“ přibližuje detaily.
Dostatek prostoru kvitují i v rodině Kasum. Do předchozího areálu, kde sídlili, totiž nemohla vjíždět nákladní vozidla. Větší objednávky tak museli osobním automobilem vozit na čerpací stanici a až tam překládat do kamionů. „Po přestěhování jsme zjistili, že šetříme hrozně moc času tím, že máme vše na jednom místě, v jedné budově. Předtím nám příprava výdeje trvala mnohem déle, protože zaměstnanci museli se seznamem objednávek obcházet několik různých skladů. Muselo se také chodit ven, což hlavně v zimě nebylo moc praktické,” doplňuje Damir Kasum.